Wyniki oceny wniosków

15-02-2018

Wyniki oceny wniosków

W dniu 7 listopada 2013 roku Rada stowarzyszenia Blisko Krakowa rozpatrzyła wnioski o przyznanie pomocy z zakresu działań: „Małe Projekty” oraz „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” złożone w naborze trwającym w dniach od 17 do 30 października  2013 roku. W trakcie trwania naboru nie wpłynął żaden wniosek z zakresu działania „Odnowa i rozwój wsi”.

W wyniku przeprowadzonej oceny zgodności z Lokalną Strategią Rozwoju oraz Lokalnymi Kryteriami Wyboru Rada pojęła uchwały, na podstawie których zostały sporządzone listy ocenionych wniosków. Listy wraz z dodatkową informacją zostaną przesłane do wnioskodawców.

Zgodnie z pkt. 24 Procedury naboru oraz oceny i wyboru operacji w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Blisko Krakowa, stanowiącej załącznik nr 1 do Lokalnej Strategii Rozwoju Blisko Krakowa, od oceny złożonego wniosku przysługuje wnioskodawcy prawo złożenia do Rady odwołania; odwołanie winno zawierać uzasadnienie. Tryb i termin składania odwołań został opisany w piśmie przekazanym wnioskodawcom.

Lista ocenionych wniosków – Małe projekty

Lista ocenionych wniosków – Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw

Procedura naboru oraz oceny i wyboru operacji

Ostateczna decyzja o wybraniu projektów do finansowania w ramach realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju zostanie podjęta podczas posiedzenia Rady LGD zaplanowanego na dzień 2 grudnia 2013 r.

 

więcej

Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw

15-02-2018

Pamiętaj o ocenie wniosku w LGD!

Każdy wniosek o przyznanie pomocy oceniany jest pod względem zgodności z Lokalną Strategią Rozwoju (LSR), powinien być zgodny z celami LSR (pobierz cele)

Każdy wniosek o przyznanie pomocy oceniany jest pod względem kryteriów wyboru projektów (pobierz kryteria)


Informacje podstawowe

Procedura wyboru projektów przez LGD

Zachęcamy do zapoznania się z Poradnikiem dla beneficjentów przygotowanym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ważnym dokumentem dla osób, które chcą się ubiegać o dofinansowanie w ramach działania „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” jest Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i rozwoju Wsi z dnia 17 lipca 2008 r., które zawiera wykaz działalności gospodarczych, w których zakresie może być przyznana pomoc.

 


UWAGA!

W związku z wprowadzeniem w życie Rozporządzenia Komisji UE Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 roku zostały wprowadzone zmiany w zasadach przyznawania pomocy de minimis.

Zmiany w zasadach przyznawania pomocy de minimis - otwórz

 


 

Dokumentacja aplikacyjna

dokumenty obowiązujące od 12 kwietnia 2013 r.

1. FORMULARZ WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf)

Załączniki do Wniosku o przyznanie pomocy dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" w działaniu 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju"

zał 1. EKONOMICZNY PLAN OPERACJI 

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA EKONOMICZNEGO PLANU OPERACJI

· pobierz plik (.pdf)

zał. 2. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY, IŻ W OKRESIE 12 MIESIĘCY POPRZEDZAJĄCYCH DZIEŃ ZŁOŻENIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY NIE BYŁ WPISANY DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, (...)

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 3. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O POSIADANIU STATUSU MIKROPRZEDSIĘBIORCY 

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

Materiał pomocniczy ułatwiający określenie statusu przedsiębiorstwa -  Poradnik dla przedsiębiorców pt. "Nowa definicja MŚP" - otwórz

zał. 4. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O UZYSKANEJ POMOCY DE MINIMIS 

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 5. OŚWIADCZENIE WŁAŚCICIELA LUB WSPÓŁWŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI O WYRAŻENIU ZGODY NA REALIZACJĘ OPERACJI BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANEJ Z NIERUCHOMOŚCIĄ  

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał 6. WZÓR GWARANCJI

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

Formy gwarancji przyjmowane jako zabezpieczenie właściwego wydatkowania zaliczek w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 wraz z wykazem gwarantów - otwórz

2. WZÓR FORMULARZA INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS – załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis  (Dz. U. Nr 53 poz. 311)

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

Materiał pomocniczy ułatwiający wypełnienie ww. formularza  (opracowany przez Polską Agencję Rozwoju przedsiębiorczości we współpracy z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego) - otwórz

3. INFORMACJA DODATKOWA

UWAGA!

Wypełnienie formularza Informacji dodatkowej jest nieobowiązkowe, stanowi dokument pomocniczy dla Wnioskodawcy, służący poprawnemu wypełnieniu wniosku o przyznanie pomocy w celu prawidłowego uzasadnienia zgodności projektu z celami LSR oraz lokalnymi kryteriami wyboru.

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.doc) - wersja do edycji

4. NARZĘDZIA POMOCNICZE

WZÓR ZAPYTANIA OFERTOWEGO

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

WYLICZANIE MOMENTU BAZOWEGO

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

Aby mieć możliwość skorzystania z dofinansowania należy dokonać wpisu do ewidencji producentów prowadzonej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

5. FORMULARZ WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR ważny od 21-09-2011

· pobierz plik (.pdf)

    INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR

· pobierz plik (.pdf)

    ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW DLA ORGAZNIZACJI PRODUCENTÓW

· pobierz plik (.pdf)

   FORMULARZ DODATKOWY ZAŁĄCZNIKA DO WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW DLA ORGAZNIZACJI PRODUCENTÓW

· pobierz plik (.pdf)


dokumenty obowiązujące od 8 czerwca 2012 r. do 11 kwietnia 2013 r.

1. FORMULARZ WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf)

Załączniki do Wniosku o przyznanie pomocy dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" w działaniu 413 "Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju"

zał 1. EKONOMICZNY PLAN OPERACJI

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA EKONOMICZNEGO PLANU OPERACJI

· pobierz plik (.pdf)

zał. 2. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O POSIADANIU STATUSU MIKROPRZEDSIĘBIORCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 3. OŚWIADCZENIE WŁAŚCICIELA LUB WSPÓŁWŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI O WYRAŻENIU ZGODY NA REALIZACJĘ OPERACJI BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANEJ Z NIERUCHOMOŚCIĄ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 4. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O UZYSKANEJ POMOCY DE MINIMIS

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 5. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY PODEJMUJĄCEGO WYKONYWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał 6. WZÓR GWARANCJI

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

2. INFORMACJA DODATKOWA

UWAGA!

Wypełnienie formularza Informacji dodatkowej jest nieobowiązkowe, stanowi dokument pomocniczy dla Wnioskodawcy, służący poprawnemu wypełnieniu wniosku o przyznanie pomocy w celu prawidłowego uzasadnienia zgodności projektu z celami LSR oraz lokalnymi kryteriami wyboru.

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.doc) - wersja do edycji

3. WZÓR FORMULARZA INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS – załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis  (Dz. U. Nr 53 poz. 311)

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

4. MATERIAŁ POMOCNICZY UŁATWIAJĄCY WYPEŁNIANIE WW. FORMULARZA

         · pobierz plik (.pdf)

5. WZÓR ZAPYTANIA OFERTOWEGO

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

Aby mieć możliwość skorzystania z dofinansowania należy dokonać wpisu do ewidencji producentów prowadzonej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

6. FORMULARZ WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR ważny od 21-09-2011

· pobierz plik (.pdf)

    INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR

· pobierz plik (.pdf)

    ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW DLA ORGAZNIZACJI PRODUCENTÓW

· pobierz plik (.pdf)

   FORMULARZ DODATKOWY ZAŁĄCZNIKA DO WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW DLA ORGAZNIZACJI PRODUCENTÓW

· pobierz plik (.pdf)

dokumenty obowiązujące od 19 stycznia 2012 r. do 23 maja 2012 r.

1. FORMULARZ WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf)

zał 1. EKONOMICZNY PLAN OPERACJI

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA EKONOMICZNEGO PLANU OPERACJI

· pobierz plik (.pdf)

zał. 2. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O POSIADANIU STATUSU MIKROPRZEDSIĘBIORCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 3. OŚWIADCZENIE WŁAŚCICIELA LUB WSPÓŁWŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI O WYRAŻENIU ZGODY NA REALIZACJĘ OPERACJI BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANEJ Z NIERUCHOMOŚCIĄ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 4. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O UZYSKANEJ POMOCY DE MINIMIS

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał. 5. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY PODEJMUJĄCEGO WYKONYWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

zał 6. WZÓR GWARANCJI

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

2. INFORMACJA DODATKOWA

UWAGA!

Wypełnienie formularza Informacji dodatkowej jest nieobowiązkowe, stanowi dokument pomocniczy dla Wnioskodawcy, służący poprawnemu wypełnieniu wniosku o przyznanie pomocy w celu prawidłowego uzasadnienia zgodności projektu z celami LSR oraz lokalnymi kryteriami wyboru.

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.doc) - wersja do edycji

3. WZÓR FORMULARZA INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS – załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis  (Dz. U. Nr 53 poz. 311)

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

4. MATERIAŁ POMOCNICZY UŁATWIAJĄCY WYPEŁNIANIE WW. FORMULARZA

         · pobierz plik (.pdf)

5. WZÓR ZAPYTANIA OFERTOWEGO

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

Aby mieć możliwość skorzystania z dofinansowania należy dokonać wpisu do ewidencji producentów prowadzonej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

6. FORMULARZ WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR ważny od 21-09-2011

· pobierz plik (.pdf)

    INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR

· pobierz plik (.pdf)

    ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW DLA ORGAZNIZACJI PRODUCENTÓW

· pobierz plik (.pdf)

   FORMULARZ DODATKOWY ZAŁĄCZNIKA DO WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW DLA ORGAZNIZACJI PRODUCENTÓW

· pobierz plik (.pdf)

dokumenty obowiązujące od 6 kwietnia 2011 r. do 18 stycznia 2012 r.

1. FORMULARZ WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf)

2. INFORMACJA DODATKOWA

· pobierz plik (.doc) - wersja do edycji

3. EKONOMICZNY PLAN OPERACJI

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA EKONOMICZNEGO PLANU OPERACJI

· pobierz plik (.pdf)

4. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O POSIADANIU STATUSU MIKROPRZEDSIĘBIORCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

5. OŚWIADCZENIE WŁAŚCICIELA LUB WSPÓŁWŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI O WYRAŻENIU ZGODY NA REALIZACJĘ OPERACJI BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANEJ Z NIERUCHOMOŚCIĄ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

6. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O UZYSKANEJ POMOCY DE MINIMIS

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

7. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY PODEJMUJĄCEGO WYKONYWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

8. WZÓR ZAPYTANIA OFERTOWEGO

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

9. WZÓR FORMULARZA INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS – załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis  (Dz. U. Nr 53 poz. 311)

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

Aby mieć możliwość skorzystania z dofinansowania należy dokonać wpisu do ewidencji producentów prowadzonej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

10. FORMULARZ WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR

· pobierz plik (.pdf)

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR

· pobierz plik (.pdf)  

dokumenty obowiązujące do 5 kwietnia 2011 r.

1. FORMULARZ WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY

· pobierz plik (.pdf)

2. INFORMACJA DODATKOWA

· pobierz plik (.doc)

3. EKONOMICZNY PLAN OPERACJI

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA EKONOMICZNEGO PLANU OPERACJI

· pobierz plik (.pdf)

4. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O POSIADANIU STATUSU MIKROPRZEDSIĘBIORCY

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

5. OŚWIADCZENIE WŁAŚCICIELA LUB WSPÓŁWŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI O WYRAŻENIU ZGODY NA REALIZACJĘ OPERACJI BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANEJ Z NIERUCHOMOŚCIĄ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

6. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY O UZYSKANEJ POMOCY DE MINIMIS

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

7. OŚWIADCZENIE WNIOSKODAWCY PODEJMUJĄCEGO WYKONYWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

8. WZÓR ZAPYTANIA OFERTOWEGO

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

· pobierz plik (.xls) – wersja do edycji

9. WZÓR FORMULARZA INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS – załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis  (Dz. U. Nr 53 poz. 311)

· pobierz plik (.pdf) – wersja do druku

Aby mieć możliwość skorzystania z dofinansowania należy dokonać wpisu do ewidencji producentów prowadzonej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

10. FORMULARZ WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR

· pobierz plik (.pdf)

     INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O WPIS DO EWIDENCJI PRODUCENTÓW ARiMR

· pobierz plik (.pdf)

 

więcej

Zapraszamy na edukacyjną wystawę fotograficzną pt. „Wisła w Małopolsce"

15-02-2018

W dniach od 2 do 15 września na terenie Szkoły Rolniczej w Czernichowie prezentowana będzie edukacyjna wystawa fotograficzna pt. „Wisła w Małopolsce”. Autorem zdjęć jest Marcin Karetta – znany fotograf przyrodniczy, zaś głównym organizatorem ekspozycji Towarzystwo na Rzecz Ziemi z Oświęcimia.

 Serdecznie zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy, które odbędzie się dnia 2 września (poniedziałek) o godz. 12:00 na terenie Szkoły Rolniczej w Czernichowie.

Wystawa „Wisła w Małopolsce” służyć ma przedstawieniu piękna i różnorodności przyrodniczej starorzeczy górnej Wisły, a także ma zwrócić uwagę publiczności na zagrożenia przyrody występującej na wiśliskach. Starorzecza bowiem stanowią siedliska licznych gatunków chronionych, bardzo często zagrożonych wyginięciem. W skali lokalnej są to bezcenne miejsca, będące także niezwykle istotnym elementem doliny Wisły - jednego z najważniejszych korytarzy ekologicznych na terenie Polski.

Czernichów jest czwartą miejscowością, do której w roku 2013 zawita wystawa „Wisła w Małopolsce”. Łącznie ekspozycja odwiedzi kilkanaście miast i wsi w województwie małopolskim.

Ekspozycja, złożona z 20 plansz o wymiarach 100 x 75 cm, jest elementem projektu „Rewitalizacja, ochrona bioróżnorodności i wykorzystanie walorów starorzeczy Wisły, zatrzymanie degradacji doliny górnej Wisły, jako korytarza ekologicznego” finansowanego ze środków Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy.

Wystawę „Wisła w Małopolsce” patronatem honorowym objął Marszałek Województwa Małopolskiego, pan Marek Sowa.

Wisła w Małopolsce

 

więcej

VIII Walne Zebranie Członków LGD 30 stycznia 2013 roku

15-02-2018

Zapraszamy na VIII Walne Zebranie Członków LGD

Działając na podstawie § 18 ust. 3 pkt 4 statutu, Zarząd stowarzyszenia Blisko Krakowa zwołuje VIII Walne Zebranie Członków, które odbędzie się w środę 30 stycznia 2013 r., w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy  Czernichów:

w I terminie – o godz. 1630, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania;

w II terminie – o godz. 1700, bez względu na liczbę obecnych członków uprawnionych do głosowania.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie zebrania.
  2. Wybór przewodniczącego zebrania i protokolanta.
  3. Przyjęcie porządku i regulaminu obrad.
  4. Przedstawienie sprawozdania z działalności Zarządu oraz propozycji głównych kierunków działania w następnych latach.
  5. Przedstawienie sprawozdania z działalności Rady.
  6. Przedstawienie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej oraz wniosku w sprawie absolutorium dla ustępującego Zarządu.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium dla ustępującego Zarządu.
  8. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
  9. Wybór Zarządu.
  10. Wybór Komisji Rewizyjnej.
  11. Wybór Rady LGD Blisko Krakowa.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 6/09 Walnego Zebrania Stowarzyszenia Blisko Krakowa z dnia 7 stycznia 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Blisko Krakowa.
  13. Wolne wnioski.
  14. Zamknięcie obrad.

Dodatkowe informacje, sprawozdania oraz projekty uchwał dostępne będą na stronie internetowej www.bliskokrakowa.pl od 21 stycznia 2013 r.

Składki członkowskie

Podczas zebrania będzie można uregulować składki członkowskie. Przypominamy, że składki członkowskie należy wpłacać do końca lutego każdego roku za rok bieżący. Wpłaty można również dokonać gotówką w biurze LGD  lub przelewem na konto bankowe nr 91 8591 0007 0310 0561 4459 0001.

Uwagi i pytania prosimy kierować do biura LGD, Skawina ul. Żwirki i Wigury 23, tel. 12-256-02-31 lub przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Materiały do pobrania:

 

Załączniki

s p - Regulamin obrad 2013-01-30.pdf (114.15KB)
s Sprawozdanie finansowe za 2012 r.pdf (339.62KB)
s sprawozdania zarządu kadencja 2011-12 r.pdf (263.3KB)
s sprawozdanie Rada z kadencji 2011-12.pdf (202.15KB)
s sprawozdanie KR z kadencji 2011-12.pdf (176.69KB)
s uchwała-5-13 -zmiana LSR-WZC 01.2013.pdf (186.07KB)
s uchwała-5-13-zał. 1.pdf (328.68KB)
s uchwała-5-13-zał. 3.pdf (175.62KB)
s uchwała-5-13-zał. 4.pdf (248.62KB)
s uchwała-5-13-zał. 5.pdf (192.81KB)

 

więcej

Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej

15-02-2018

Jaki jest cel działania?

Celem działania jest różnicowanie działalności rolniczej w kierunku podejmowania lub rozwijania przez rolników, domowników lub małżonków rolników, działalności nierolniczej lub związanej z rolnictwem, co wpłynie na tworzenie pozarolniczych Ąródeł dochodów oraz promocję zatrudnienia poza rolnictwem na obszarach wiejskich.

Kto może ubiegać się o pomoc finansową?

Do korzystania z pomocy finansowej uprawniona jest osoba fizyczna ubezpieczona na podstawie ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników, jako rolnik, małżonek rolnika oraz domownik, która:

  • Jest obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
  • Jest pełnoletnia i nie ukończyła 60 roku życia.
  • Ma miejsce zamieszkania na obszarze objętym LSR: Czernichów, Mogilany, Skawina, Świątniki Górne
  • Nie wystąpiła o przyznanie lub nie przyznano jej renty strukturalnej w ramach Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2004-2006 lub Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
  • Jest nieprzerwanie ubezpieczona w pełnym zakresie na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, przez okres co najmniej 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o przyznanie pomocy.
  • Nie będzie realizowała operacji jako wspólnik spółki cywilnej.
  • za rok poprzedzający rok złożenia wniosku o przyznanie pomocy, do gruntów rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego posiadanego przez rolnika, przyznano płatność do gruntów rolnych

Jaki jest zakres działania?

Pomoc finansową udziela się na podjęcie lub rozwijanie działalności w zakresie:

  1. Usług dla gospodarstw rolnych lub leśnictwa.
  2. Usług dla ludności.
  3. Sprzedaży hurtowej i detalicznej.
  4. Rzemiosła lub rękodzielnictwa.
  5. Robót i usług budowlanych oraz instalacyjnych.
  6. Usług turystycznych oraz związanych ze sportem, rekreacją i wypoczynkiem.
  7. Usług transportowych.
  8. Usług komunalnych.
  9. Przetwórstwa produktów rolnych lub jadalnych produktów leśnych.
  10. Magazynowania bądĄ przechowywania towarów.
  11. Wytwarzania produktów energetycznych z biomasy.
  12. Rachunkowości, doradztwa lub usług informatycznych.

Jakie są kryteria przyznania pomocy finansowej?

Pomoc finansowa może być przyznana, jeżeli:

  1. Operacja jest uzasadniona ekonomicznie oraz zapewnia osiągnięcie i zachowanie celów działania.
  2. Operacja nie jest finansowana z udziałem innych środków publicznych.
  3. Operacja obejmuje wyłącznie inwestycje związane z podjęciem lub prowadzeniem działalności nierolniczej w zakresie:

    a) określonym w załączniku do Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 paĄdziernika 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach działania "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (Dz. U. Nr 200, poz. 1442)Wykaz działalności nierolniczych, w zakresie których może być przyznana pomoc,

    b) wynajmowaniem pokoi w budynku mieszkalnym oraz sprzedaży posiłków domowych lub świadczenia innych usług związanych z pobytem turystów w gospodarstwie rolnym,

    c) wytwarzania produktów energetycznych z biomasy.

  4. Gospodarstwo rolne, w którym pracuje osoba starająca się o przyznanie pomocy finansowej, było objęte, w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku, płatnościami bezpośrednimi.

Jaka jest forma i wysokość pomocy?

Pomoc ma formę zwrotu części kosztów kwalifikowalnych operacji. Maksymalna wysokość pomocy udzielanej jednemu beneficjentowi, w okresie wdrażania LSR, nie może przekroczyć 100 000 zł. Poziom pomocy finansowej wynosi maksymalnie 50% kosztów kwalifikowalnych operacji, natomiast pozostałe 50% kosztów realizacji operacji powinien zabezpieczyć wnioskodawca. Oznacza to, że wnioskodawca powinien zabezpieczyć środki na pokrycie całego kosztu realizacji projektu, a po jego zakończeniu (lub zakończeniu etapu realizacji projektu) złożyć wniosek o zwrot części kosztów kwalifikowalnych.

Co obejmują koszty kwalifikowalne?

Do kosztów kwalifikowalnych zalicza się koszty:

  • Budowy, przebudowy lub remontu połączonego z modernizacją niezamieszkalnych obiektów budowlanych wraz z zakupem instalacji technicznej oraz koszty rozbiórki i utylizacji materiałów szkodliwych pochodzących z rozbiórki.
  • Nadbudowy, przebudowy lub remontu połączonego z modernizacją istniejących budynków mieszkalnych wraz z zakupem instalacji technicznej oraz koszty rozbiórki i utylizacji materiałów szkodliwych pochodzących z rozbiórki.
  • Zagospodarowania terenu.
  • Zakupu maszyn, narzędzi, urządzeń, wyposażenia i sprzętu.
  • Zakupu sprzętu komputerowego i oprogramowania służącemu wsparciu podejmowanej lub rozwijanej działalności nierolniczej.
  • Zakupu środków transportu z wyłączeniem zakupu samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu mniej niż 8 osób łącznie z kierowcą, z tym że w przypadku zakupu pojazdów samochodowych, naczep lub przyczep:

    a) w wysokości nieprzekraczającej trzykrotności pozostałych inwestycyjnych kosztów kwalifikowalnych operacji - w przypadku działalności nierolniczej w zakresie świadczenia usług wyłącznie transportowych,

    b) w wysokości nieprzekraczającej równowartości pozostałych inwestycyjnych kosztów kwalifikowalnych operacji - w przypadku działalności nierolniczej w zakresie innym niż usługi transportowe.

  • Rat zapłaconych tytułem wykonania umowy leasingu, nieprzekraczające ceny netto nabycia tych rzeczy, jeżeli przeniesienie własności tych rzeczy na beneficjenta nastąpi w okresie realizacji operacji, lecz nie póĄniej niż do dnia złożenia wniosku o płatność ostateczną.



Do kosztów kwalifikowalnych w wysokości nieprzekraczającej 10% pozostałych kosztów kwalifikowalnych, zalicza się również koszty ogólne:

  • Przygotowania dokumentacji technicznej, w szczególności: kosztorysów, projektów architektonicznych lub budowlanych, ocen lub raportów oddziaływania na środowisko, dokumentacji geologicznej lub hydrologicznej, wypisów lub wyrysów z katastru nieruchomości, projektów technologicznych.
  • Opłat za patenty lub licencje.
  • Sprawowania nadzoru inwestorskiego lub autorskiego oraz koszty związane z kierowaniem robotami budowlanymi.



Do kosztów kwalifikowalnych zalicza się także koszty:

  • Transportu do miejsca realizacji operacji:
    a) materiałów służących realizacji operacji,
    b) maszyn, urządzeń, narzędzi, wyposażenia i sprzętu objętych operacją.
  • Montażu maszyn, urządzeń, narzędzi, wyposażenia i sprzętu objętych operacją.



Pomoc nie obejmuje kosztów:

  • Podatku od towarów i usług (VAT).
  • Zakupu rzeczy używanych.



Koszty kwalifikowalne liczą się od dnia zawarcia umowy na przyznanie pomocy finansowej. W przypadku przyznania pomocy do kosztów kwalifikowalnych zalicza się również koszty poniesione przez wnioskodawcę przed dniem zawarcia umowy, lecz nie wcześniej niż w dniu, w którym został złożony wniosek o przyznanie pomocy, a w przypadku kosztów stanowiących koszty ogólne - poniesionych nie wcześniej niż w dniu 1 stycznia 2007 r.

 

więcej